دوستان عزیز با توجه به مقالات "پوششی برای فریب "تا به حال متوجه شده اید که مسيحيان و مسلمانان هر دوگروه به حضرت عيسي عليه السلام ايمان دارند اما عيسي اي كه كليسا معرفي مي كند با تعريفي كه دين اسلام از حضرت عيسي (ع) ارائه كرده است كاملا متفاوت مي باشد. در اینجا از سایت" مسیح . آی آر" بابت تحقیق مفصلی که در این رابطه انجام داده اند تشکر میکنیم و این یکی دو بخش در ادامه که به "مقالات پوششی برای فریب" افزودیم را از این سایت بهره برداری کرده ایم چون معتقدم که تحقیقات جامع و کاملی است . دربخش هایی مطالبی به این مقاله افزوده شد ودر تصاویری نیز به آن الحاق گردید.
معتقدیم که امت حضرت عيسي عليه السلام تعاليم ناب آن حضرت را كنار گذاشته و در نتيجه خرافات و خدایان پاگانی و مشركين آن دوران چون يونانيان پاگانی وارد عقايد پيروان آن حضرت گرديد.

تا اینجا به این مباحث پرداختیم که بسیاری از نشانه هایی که کلیسای کاتولیک از آنها برای ستایش عیسی مسیح انجام میدهد برگرفته از نشانه های الحادی و پرستش خدایان الحادی در تمدن های گذشته بوده اند. از سویی به تعاریفی که اسلام عزیز از این پیامبر راستین آورده است اشاره خواهیم کرد.

آیا حقیقتا عیسی (ع) پسر خداست؟! امروزه دنياي مسيحيت حضرت عيسي عليه السلام را به عنوان خدا و پسر خدا مي شناسد . به نظر شما عجیب نیست که چرا با بررسی ریشه ای این تعاریف از این حضرت به اسطوره های الحادی دنیای باستان میرسیم. قرآن كريم درباره خلقت حضرت عيسي که درود و رحمت خدا بر او باد ،كه مسيحيان را به خطا انداخته است مي فرمايد:
إِنَّ مَثَلَ عيسى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ
بدرستي مَثَل عيسى(عليه السلام) در نزد خدا، همچون مَثَل آدم(عليه السلام) است؛ كه او را از خاك آفريد، و سپس به او فرمود: « باش!» او هم موجود شد. ( سوره آل عمران آیه 59)
آیه فوق زمانی بر حضرت محمّد صلی الله علیه و آله وسلم نازل گردید که گروهی از مسیحیان که بر اساس متون خویش در انتظار ظهور پیامبر موعود، خاتم الانبیا صلي الله عليه و آله و سلم ، بودند به ملاقات حضرت محمّد صلی الله علیه و آله وسلم رفتند و در مورد حضرت عیسی علیه السلام به عنوان پسر خدا صحبت کردند.
هر آنچه که خداوند قادر مطلق اراده کند تا خلق کند ، آن چیز بی درنگ خواهد بود. درست است که همه چیز در دنیا به امر خداوند با نظم و ترتیب می باشد لیکن نظم و ترتیب موجود نباید این توهم را در ما ایجاد کند که چیزی از حیطه قدرت و سلطه ی خداوند یکتا خارج می باشد؛ خداوند حضرت آدم علیه السلام را بدون پدر و مادر خلق کرد و حضرت عیسی علیه السلام را از مادری باکره ، پس اين معجزه در به دنيا آمدن حضرت عيسي عليه السلام و ساير معجزاتي كه چون ساير انبياء به اذن الهي از آن حضرت صادر مي گرديد نبايد باعث قائل شدن مقام الوهيت براي آن حضرت شود.

يكي از اولين كساني كه مفاهيم تحريفي خدای پدر و خدای پسر را بعد حضرت عيسي عليه السلام در تعاليم حضرت عیسی وارد نمود ، پولس بود. وي كه خود از يهوديان بود و در كابالاي يهودي تبحر داشت اين مفاهيم تحريفي را به تقليد از پیشینیان كافر و مشرك و گمراه پروراند و بناي تعالیم حضرت عیسی علیه السلام را بر اين تحريفات قرار داد. دقت کنید که پولس در مکتبی تبحر داشت که امروزه نیز مبنای بسیاری از الحادگرایی ها در عصر مدرن است . کابالا،عرفان دروغین یهود ، عرفانی شیطانی . پولس مخالف تفکّر پیامبر خدا، عیسی(ع) در شریعت نیز بوده است و از آنجا که اساس و پایههای هر دینی در اصول عقیدتی آن قرار دارد، از این رو پولس یهودی که توانست عقیدة تمامی انبیا(ع) را نفی نماید، توانایی این را نیز پیدا کرد که عقیدة توحید و الوهیّت و ربوبیّت و اسماء و صفات خداوند را نیز با عقاید شرکآلود و دوگانهپرستی که از دیانتهای ساختگی و زمینی اقتباس کرده بود، نقض نماید و با این وجود از آنجا که انهدام دین مسیحی از طریق نابود کردن اصول اعتقادی آن برای او کافی نبود، از این رو به مخالفت با شریعت عیسی(ع) نیز برخاست،

این مفاهيم تحريفي در فرهنگهای باستانی مصر، ایران، روم ، یونان ، بابل ، آشور و ... ریشه دارد که خدایان پاگانی متعددی را می پرستیدند .


قرآن كريم درباره پيروي از سنت ها و آيين پيشينيان گمراه اينگونه مي فرمايد:
قُلْ يا أَهْلَ الْكِتابِ لا تَغْلُوا في دينِكُمْ غَيْرَ الْحَقِّ وَ لا تَتَّبِعُوا أَهْواءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَ أَضَلُّوا كَثيراً وَ ضَلُّوا عَنْ سَواءِ السَّبيلِ
بگو: «اى اهل كتاب! در دين خود، به ناحق غلوّ نكنيد! و از هوسهاى مردمي كه پيشتر گمراه شده بودند و بسياري را گمراه كردند و از راه راست منحرف گشتند، پيروى ننماييد. (سوره مائده- آيه 77)
فرهنگهای زمان حضرت عیسی علیه السلام و بعد از آن حضرت همان فرهنگهای رومی، ایرانی، یونانی و ... بود. الاهیات یهودی و مسیحی آنچنان تحت تأثیر این فرهنگها قرار گرفته بودند که کلام حضرت عیسی علیه السلام کنار گذاشته شد و کتابهای متعددی موسوم به اناجیل سالها پس از حضرت عیسی علیه السلام به زبان یونانی نگاشته شدند.
الهه ی الحادی ، ديونيسوس یونانی و دین مسيحيت
درادامه متوجه خواهید شد که این الهه های الحادی تا چه حد وارد مسیحیت شدند وچگونه باعث انحراف در مسیحیت شدند. به عنوان نمونه در کتاب "معماهاي عیسی " نوشته آقای تیموتی فریک و پیتر گندی آمده است : "ما متقاعد شده ایم که داستان عیسی بیوگرافی یک منجی تاریخی نیست ، بلکه اسطوره ای است بر مبنای داستانهای کفرآلود همیشگی. مسیحیت یک الهام وحياني جدید و منحصر به فرد نبود بلکه در واقع انطباقی یهودی از مسلکهای اسرارآمیز باستانی بود ."
در همین کتاب گفته شده است : "در قلب مسلک های اسرار آمیز کفار اسطوره هایی درباره انسان خداواری بود که می مُرد و زنده می شد كه با نامهای مختلفی خوانده مي شد او در یونان ديونيسوس و در فارس میترا . " قابل ذکر است که به بررسی ریشه ای این موضوع به تموز ، هوروس والهه های الحادی بابل ، هندوستان ، روم و سایر تمدن ها نیز میرسیم.
اساساً تمامی این انسانهای خداگونه یک موجودیت واحد اسطوره ای بودند . به تعریفی که از دیونیسوس یونانی دراختیار ما قرار گرفته توجه کنید.
1- ديونيسوس خدایی بود که انسان شد، منجی و پسر خدا. (به شباهت دیونیسوس با هوروس ، تموز و ... توجه کنید . )
2- پدر ديونيسوس یک خدا بود و مادرش یک زن زمینی باکره . (درمورد شباهت های نمرود وسمیرامیس ، ایریس و اوزیریس و ... تحقیق کنید.)
3- ديونيسوس در یک غار یا یک اصطبل ساده در بیست و پنجم دسامبر در برابر سه چوپان به دنیا آمد. (درمورد شباهت های تولد این خدایان باستانی در روز 25 دسامبر تحقیق و مطالعه کنید . دقت کنید که پشت پرده چگونه 25 دسامبر را برای ظهور مجدد مسیح تبلیغ میکند. ظهور مسیح یا الهه های باستانی وشیطانی؟!)
4- ديونيسوس به پیروانش امکان تولد مجدد از طریق غسل تعمید را می داد .
5- ديونيسوس به صورت معجزه آسایی در یک جشن عروسی آب را به شر اب تبدیل کرد.
6- ديونيسوس به عنوان قربانی برای گناهان دنیا مرد .
7- ديونيسوس بعد از مرگش سه روز در جهنم ظهور کرد سپس در روز سوم زنده شد و عروج کرد . (درمورد 23 دسامبر و 25 دسامبر تحقیق کنید )
8- مرگ و رستاخیز ديونيسوس به وسیله نان و شر اب که سمبل جسم و خون او بودند جشن گرفته می شد..." ( در مورد عشای ربانی تحقیق و مطالعه کنید. )
از قرن ها پيش دانشمندان مسيحي اين نكته را متذكر شده بودند كه مسيحيت با اساطير باستاني شباهت هاي فراواني دارد، من جمله در قرن نوزدهم فردريچ هولدرلين در كتب بسيار مشهورش به نام "نان و شراب" و "يگانه " ،دانشمندان جديد نيز مانند مارتین هنگل ،بری پاول و پیتر ویکند می گویند که مسلک ديونيسوسی و مسیحیت شباهت های قابل توجهی دارند . آنان به سمبل بودن شراب و اهمیتی که شراب هم در اسطوره ديونيسوس و هم عیسی دارد اشاره می کنند. علاوه بر این برخی دانشمندان می گویند که هم ديونيسوس و هم عیسی خدایانی بودند که مُردند . موضوعات دیگری چون جشن گرفتن با نان و شراب نیز شباهت هایی دارند. گول سایت و کتابهایی را نخورید که سعی میکنند عیسی علیه السلام را به همین خدایان شیطانی منسوب کنند. یادتان باشد که شیطان فریب میدهد . بازهم تاکید میکنم که عیسی که درود رحمت خدا براو ومادر پاکدامنش باد پیامبر برحق خدا بوده و هست و خواهد بود و این نمادها و بدل ها بعد ها به این تزریق شد تا برای آینده ای که امروز است بازیچه ای در دست پشت پرده ی شیطانی جهان باشد.
دیونیسوس به خدای شراب نیز معروف است.
حضرت عيسي عليه السلام و تحريم شراب
با تطابق ناجوانمردانه تعاليم حضرت عيسي عليه السلام با اسطوره ديونيسوس ، شراب جايگاهي مقدس در مسيحيت يافت در حاليكه حضرت عيسي عليه السلام به فرمان خداوند و به سنت همه انبياء پيشين عليهم السلام شراب را حرام مي دانست.
در تقديس شراب براي نمونه اناجيل تحريف شده ي كنوني اولين معجزه حضرت عيسي عليه السلام را تبديل آب به شراب ذكر كرده اند ( انجیل یوحنا، باب دوم، عبارات 1تا 13)
مثال ديگري از تقديس شراب در مراسم عشاء رباني است كه تمام فرق مسيحيت آن را به جا مي آورند؛ كاتوليك ها آنچنان اعتقاد دارند كه نان و شراب حقيقتاً تبديل مي شود به جسم و خون حضرت عيسي عليه السلام - كه به گمان آنان خدا مي باشد - كه شر اب را تنها كشيش مي نوشد تا مبادا خون آن حضرت كه خدايش مي پندارند بر روي زمين بريزد ! عجیب است ! کدام خدا! کدام خون! دقت کنید!
در اناجيل تحريف شده كنوني اشاره هايي به مسئله نان و شراب موجود است:
انجیل متی باب 26 شماره های 28-26
انجیل مرقس باب 14 شماره های 25-22
انجیل لوقا باب 22 شماره های 19 و 20
اما جالب توجه است كه انجيل يوحنا به هيچ وجه اشاره اي به عشاءرباني ندارد! همه اين تحريفات متاسفانه در حالي رخ داد كه حضرت عيسي عليه السلام درباره حفظ شريعت و قوانين حضرت موسي عليه السلام چنين فرمود:
“گمان مبرید که آمدهام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم. نیامدهام تا باطل نمایم بلکه تاتمام کنم. زیرا هر آینه به شما میگویم تاآسمان و زمین زایل نشود، همزه یا نقطهای ازتورات هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود.” (متي باب 5 عبارات 17 و 18)
عليرغم همه تحريفات هنوز در تورات و ملحقات آن در عهد قديم عبارات فراواني در مذمت شرابخواري وجود دارد؛ در اينجا به چند نمونه اشاره مي كنيم:
“شراب استهزاء می کند و مسکرات عربده می آورد و هر که به آن فریفته شود حکیم نیست .”
کتاب امثال سلیمان نبی، باب 20، 1
“وای از آن کیست و شقاوت از آن که ونزاعها از آن کدام و زاری از آن کیست وجراحت های بیسبب از آن که و سرخی چشمان از آن کدام؟ آنانی را است که شرب مدام مینمایند، و برای چشیدن شراب ممزوج داخل میشوند. به شراب نگاه مکن وقتی که سرخفام است، حینی که حبابهای خود را در جام ظاهر میسازد و به ملایمت فرو میرود. اما در آخر مثل مار خواهد گزید، و مانندافعی نیش خواهد زد.چشمان تو چیزهای غریب را خواهد دید و دل تو به چیزهای کج تنطق خواهد نمود و مثل کسیکه در میان دریا میخوابدخواهی شد، یا مانند کسیکه بر سر دکل کشتی میخسبد و خواهی گفت: مرا زدند لیکن درد رااحساس نکردم، مرا زجر نمودند لیکن نفهمیدم. پس کی بیدار خواهم شد؟ همچنین معاودت میکنم و بار دیگر آن را میطلبم. “(امثال سلیمان نبی، باب 23، 29 تا 35)
“وای بر آنانی که صبح زود بر می خیزند تا در پی مسکرات بروند، و شب دیر می نشینند تا شر اب ایشان را گرم نماید و در بزم های ایشان عود و بربط و دف و نای و شراب می باشد وای بر آنانی که برای نوشیدن شراب زور آوردند و به جهت ممزوج ساختن مسکرات مردان قوی می باشند. “(کتاب اشعیا نبی، باب 5، 11 تا 23)
“به درستی که شراب فریبنده است ..." (حبقوق باب 2 عبارت 5)
در كتاب داوران باب 13 عبارات 1تا 5 در باب ماجراي تولد يكي از فرستادگان خدا ( ناجي بني اسرائيل ) اينطورمي خوانيم:
" و بني اسرائيل بار ديگر در نظر خداوند شرارت ورزيدند و خداوند ايشان را به دست فلسطينيان چهل سال تسليم كرد و شخصي از صُرعَه از قبيله دان، مانوح نام بود و زنش نازاد بوده، نمي زاييد و فرشته خداوند به آن زن ظاهر شده، او را گفت: «اينك تو حال نازاد هستي و نزاييده اي. ليكن حامله شده، پسري خواهي زاييد. و الآن باحذر باش و هيچ شر اب و مسكري منوش و هيچ چيز نجس مخور.زيرا يقيناً حامله شده، پسري خواهي زاييد، و استره بر سرش نخواهد آمد، زيرا آن ولد از رحم مادر خود براي خدا نذيره خواهد بود؛ و او به رهانيدن اسرائيل از دست فلسطينيان شروع خواهد كرد."
حتي در عهد جديد نيز با شدت تحريفات هنوز جاي پاي ضعيفي از مذمت شرابخواري باقي مانده است؛ به عنوان نمونه به يك مورد اشاره مي كنيم:
“چون زکریا او را دید، در حیرت افتاده، ترس بر او مستولی شد. فرشته بدو گفت: ای زکریا ترسان مباش، زیرا که دعای تو مستجاب گردیده است وزوجه ات برای تو پسری خواهد زاییدو او را یحیی خواهی نامید. و تو را خوشی وشادی رخ خواهد نمود و بسیاری از ولادت اوم سرور خواهند شد. زیرا که در حضورخداوند بزرگ خواهد بود و شراب و مسکری نخواهد نوشید و از شکم مادر خود، پر ازروحالقدس خواهد بود. “(لوقا باب 1 عبارات 12-15)
عليرغم تاكيدات شديد حضرت عيسي عليه السلام بر حفظ شريعت و حكم تورات به مذمت شرابخواري اين پولس غاصب بود كه منافقانه به تدريج شريعت حضرت عيسي عليه السلام را نقض نمود و در نهايت به مردم گفت آزاد باشيد هر چه مي خواهيد بخوريد و بياشاميد:
“پس کسی درباره خوردن و نوشیدن ودرباره عید و هلال و سبت بر شما حکم نکند.” (رساله به كولسيان فصل 2 عبارت 16 )
“چون كه با مسيح از اصول [ بچه گانه و ابتدايي] دنيوي [به نظر پولس غاصب پيروي از دستورات حضرت عيسي عليه السلام كار بچه گانه اي ست!] مرديد، چگونه است كه مثل زندگان در دنيا بر شما فرايض نهاده مي شود؟”(رساله پولس به كولسيان فصل2 عبارت 20)
اين نكته هميشه شايان توجه است كه تحريفات پس از انبياء عليهم السلام به دست غاصبان ايشان رخ داد؛ يعني اگر تعاليم حضرت موسي و عيسي عليهم ا السلام و اوصياي برگزيده الهي ايشان عليهم السلام به دست غاصبان ملعون تحريف نشده بود حكم تحريم شراب به وضوح در پي قرون و اعصار باقي مانده بود.
حرمت شراب در تمامي اديان الهي
روايات اسلامي از معصومين عليهم السلام نيز اين حقيقت را تأييد مي كنند:
از امام باقر عليه السّلام روايت شده كه فرمودند:
پيوسته خمر در علم خدا حرام بوده و نزد خدا حرام بوده و خدا هيچ نبي اي برنيانگيخته و هيچ رسولي نفرستاده جز كه در شرع او خمر حرام بوده است.
(بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ج63 ص 488 )
روايت شده است امام رضا عليه السلام فرمودند:
خداوند نبي اي را مبعوث نفرمود مگر به تحريم خمر و اقرار به اينكه خداوند هر آنچه بخواهد انجام مي دهد و ...
(بحار الانوار ج 63 ص 443)
چه دردناك است كه عليرغم تمام تاكيدات حضرت عيسي عليه السلام، در نتيجه پشت كردن مردم به تعاليم آْن حضرت و وصي برحق او عليهم السلام و با پيروي از پولس غاصب و الهه ها و اساطیر الحادی -من جمله ديونيسوس خداي شراب و داستان تبديل آب به شراب او- حضرت عيسي عليه السلام تا اين حد مورد اهانت قرار گرفت كه اولين معجزه وي را نيز تبديل آب به شراب گزارش كرده اند (انجیل یوحنا، باب دوم، 1تا 13)!
شايان تذكر است كه يكي از كارهايي كه پولس غاصب كرد اين بود كه در گسترش دعوت مسیحیت به رومیان ، یونانیان و ... هنگام مواجهه با آنان داستان حضرت عیسی علیه السلام را بر مبنای اسطوره هایشان، اسطورهايي چون ديونيسوس تغییر داد، اسطوره هایی که برای آنان آشنا و دلپذیر بود .
واضح است كه شخصيت و تعاليم حضرت عيسي عليه السلام در نتيجه ي همه اين تحريفات كاملا دگرگون گشت؛ اينك كه قلب هاي ما كه براي حضرت عيسي عليه السلام، يار وفادار حضرت مهدي عليه السلام در هنگام ظهور، مي تپد و از اين همه تحريفات به در آمده است اميد آن داريم كه بتوانيم با ارائه حقيقت حضرت عيسي عليه السلام از ايشان اعاده حيثيت نماييم.
شباهت هاي ديونيسوس و عيسيِ مسيحيان
در راستاي اين هدف، ما ابتدا هشت مورد شباهت هاي ديونيسوس و عيسي مسيحيان را كه پيشتر ذكر شد به همراه برخي اسناد آنها از اناجيل كنوني تحريف شده و ملحقات آن در عهد جديد ارائه مي كنيم سپس با استفاده از قرآن و احاديث معصومين عليهم السلام حقيقت تحريف نشده را در هر مورد آشكار مي كنيم:
1- ديونيسوس خدایی بود که انسان شد، منجی و پسر خدا
الف) خدا بودن و پسر خدا بودن حضرت عيسي عليه السلام در ديدگاه عهد جديد
“ آیا باور نمی کنی که من در پدر هستم و پدر در منست ، سخن هائی که من به شما می گویم از خود نمی گویم لکن پدری که در من ساکن است او این اعمال را می کند – مرا تصدیق کنید که من در پدر هستم و پدر در من است “ (انجیل یوحنا باب چهارهم شماره 10-12)
"در ابتدا کلمه بود و کلمه نزد خدا بود و کلمه خدا بود و کلمه جسم گردید و میان ما ساکن شد، پراز فیض و راستی و جلال او را دیدیم، جلالی شایسته پسر یگانه پدر" ( انجیل یوحنا باب اول عبارت اول و چهاردهم )
" کیست آنکه بر دنیا غلبه یابد؟ جز آنکه ایمان دارد که عیسی پسرخداست." (رساله اول يوحنا باب پنجم، عبارت 5)
"زیرا خدا جهان را اینقدر محبت نمود که پسر یگانه خود را داد تا هرکه بر او ایمان آورد هلاک نگردد بلکه حیات جاودانی یابد. زیرا خدا پسر خود را در جهان نفرستاد تا برجهان داوری کند، بلکه تا به وسیله او جهان نجات یابد. " (یوحنا، باب 3، عبارت16 و 17 و 18)
“ پس همین فکر در شما باشد که در مسیح نیز بود – که چون در صورت خدا بود با خدا برابر بودن را غنیمت نشمرد لیکن خود را خالی کرده صورت غلام را پذیرفت در شباهت مردمان شد “ (رساله پولس به فیلپیان باب 2 شماره های 5 و 6 و 7 )
“ و او صورت خدای نادیده است نخست زاده تمامی آفریدگان زیرا که در او همه چیز آفریده شد آنچه در آسمان و آنچه بر زمین است از چیزهای دیدنی و نادیدنی و تخت ها و سلطنت ها و ریاست و قوات ؛ همه به وسیله او و برا او آفریده شد “ (رساله پولس به کولسیان باب اول شماره 17-15)
و...
ب) ابطال اين تحريفات از سوي قرآن كريم
وَأَنَّهُ تَعَالَى جَدُّ رَبِّنَا مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلَا وَلَدًا
و اينكه شأن و عظمت پروردگار ما بلند است، نه همسری گرفته و نه فرزندی. (قرآن کریم، سوره جن- آیه 3)
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ(1) اللَّهُ الصَّمَدُ(2)لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ(3) وَ لَمْ یَکُن لَّهُ کُفُوًا أَحَدُ (4)
به نام الله رحمان رحیم .بگو: «او خدایى است یکتا، (1)خداى صمد. (2)نه کس را زاده، نه زاییده از کَس، (3) و او را هیچ همتایى نباشد.» (4) (قرآن کریم، سوره توحید - آيات 4-1)
یا أَهْلَ الْکِتابِ لا تَغْلُوا فی دینِکُمْ وَ لا تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلاَّ الْحَقَّ إِنَّمَا الْمَسیحُ عیسَى ابْنُ مَرْیَمَ رَسُولُ اللَّهِ وَ کَلِمَتُهُ أَلْقاها إِلى مَرْیَمَ وَ رُوحٌ مِنْهُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ لا تَقُولُوا ثَلاثَةٌ انْتَهُوا خَیْراً لَکُمْ إِنَّمَا اللَّهُ إِلهٌ واحِدٌ سُبْحانَهُ أَنْ یَکُونَ لَهُ وَلَدٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ وَ کَفى بِاللَّهِ وَکیلاً . لَّن يَسْتَنكِفَ الْمَسِيحُ أَن يَكُونَ عَبْداً لِّلّهِ وَلاَ الْمَلآئِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ وَمَن يَسْتَنكِفْ عَنْ عِبَادَتِهِ وَيَسْتَكْبِرْ فَسَيَحْشُرُهُمْ إِلَيهِ جَمِيعًا
اى اهل کتاب، در دین خود غلوّ مکنید، و در باره خدا جز حق مگویید. اين است و جز اين نيست كه مسیح، عیسى بن مریم، پیامبر خدا و کلمه اوست که آن را به سوى مریم افکنده و روحى از جانب اوست.* پس به خدا و پیامبرانش ایمان بیاورید و نگویید [خدا] سه گانه است. باز ایستید که براى شما بهتر است. خدا فقط معبودى یگانه است. منزّه از آن است که براى او فرزندى باشد. آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است از آنِ اوست، و خداوند بس کارساز است. مسيح از اينكه بنده خدا باشد هرگز اِبا نمىورزد، و فرشتگان مقرّب [نيز اِبا ندارند] و هر كس از پرستش او امتناع ورزد و بزرگى فروشد، به زودى همه آنان را به سوى خود گرد مىآورد.
(قرآن کریم، سوره نساء - آيات 171 و 172)
* بنا بر روايات اسلامي روح الله روحي ست مخلوق خدا كه در حضرت عيسي عليه السلام قرار داده شد (كافي ج 1 ص 133،ح 2 و...) .
لَقَدْ كَفَرَ الَّذينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ هُوَ الْمَسيحُ ابْنُ مَرْيَمَ وَ قالَ الْمَسيحُ يا بَني إِسْرائيلَ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّي وَ رَبَّكُمْ إِنَّهُ مَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ حَرَّمَ اللَّهُ عَلَيْهِ الْجَنَّةَ وَ مَأْواهُ النَّارُ وَ ما لِلظَّالِمينَ مِنْ أَنْصارٍ
كسانى كه گفتند: «خدا همان مسيح پسر مريم است»، قطعاً كافر شدهاند، و حال آنكه مسيح، مىگفت: «اى فرزندان اسرائيل، پروردگار من و پروردگار خودتان را بپرستيد كه هر كس به خدا شرك آوَرَد، قطعاً خدا بهشت را بر او حرام ساخته و جايگاهش آتش است، و براى ستمكاران ياورانى نيست.»
(قرآن کریم، سوره المائدة - آيه 72)
2- پدر ديونيسوس یک خدا بود و مادرش یک زن زمینی باکره
الف) اسناد مسيحي مدعي اينكه پدر عيسي عليه السلام خداست و مادرش زن زميني باكره :
“ آیا باور نمی کنی که من در پدر هستم و پدر در منست ، سخن هائی که من به شما می گویم از خود نمی گویم لکن پدری که در من ساکن است او این اعمال را می کند – مرا تصدیق کنید که من در پدر هستم و پدر در من است “(انجیل یوحنا باب چهارهم شماره 10-12)
"که اینک باکره آبستن شده پسری خواهدزایید و نام او را عمانوئیل خواهند خواند که تفسیرش این است: خدا با ما. "(متی، باب 1، عبارت 23)
"در آن روزها، مریم برخاست و به بلدی ازکوهستان یهودیه بشتاب رفت. و به خانه زکریادرآمده، به الیصابات سلام کرد. و چون الیصابات سلام مریم را شنید، بچه در رحم او به حرکت آمد و الیصابات به روحالقدس پر شده، به آواز بلند صدا زده گفت: «تو در میان زنان مبارک هستی و مبارک است ثمره رحم تو. و ازکجا این به من رسید که مادر خداوند من، به نزد من آید؟ زیرا اینک چون آواز سلام تو گوش زدمن شد، بچه از خوشی در رحم من به حرکت آمد. ( انجيل لوقا، بابا 1،عبارات 39 الي 44)
"لیکن چون زمان بهکمال رسید، خدا پسر خود را فرستاد که از زن زاییده شد و زیر شریعت متولد."(رساله پولس به غلاطیان، باب 4، عبارت 4)
و...
ب) ابطال اين تحريف كه خدا پدر عيسي عليه السلام است و تاييد اين حقيقت كه مادرش مريم باكره سلام الله عليها بود:
وَقَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللّهِ وَقَالَتْ النَّصَارَى الْمَسِيحُ ابْنُ اللّهِ ذَلِكَ قَوْلُهُم بِأَفْوَاهِهِمْ يُضَاهِؤُونَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَبْلُ قَاتَلَهُمُ اللّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ
يهود گفتند که عُزَير پسر خداست و نصاری گفتند که عيسی پسر خداست اين سخن [باطلي] است که بر زبان مي آورند و به گفتار کسانی که پيش از اين کافر شدند شباهت دارد خدا بکشدشان، به كجا منحرف مي شوند؟ ( قرآن كريم؛سورۀ توبه - آیه 30)
لَّقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَآلُواْ إِنَّ اللّهَ هُوَ الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ قُلْ فَمَن يَمْلِكُ مِنَ اللّهِ شَيْئًا إِنْ أَرَادَ أَن يُهْلِكَ الْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَأُمَّهُ وَمَن فِي الأَرْضِ جَمِيعًا وَلِلّهِ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا يَخْلُقُ مَا يَشَاء وَاللّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
كسانى كه گفتند: «خدا همان مسيح پسر مريم است» مسلّماً كافر شدهاند. بگو: اگر [خدا] اراده كند كه مسيح پسر مريم و مادرش و هر كه را كه در زمين است، جملگى به هلاكت رساند، چه كسى در مقابل خدا اختيارى دارد؟ فرمانروايى آسمانها و زمين و آنچه ميان آن دو است از آن خداست. هر چه بخواهد مىآفريند، و خدا بر هر چيزى تواناست. (قرآن كريم سورۀ مائده - آیه 17)
مَّا الْمَسِيحُ ابْنُ مَرْيَمَ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِن قَبْلِهِ الرُّسُلُ وَأُمُّهُ صِدِّيقَةٌ كَانَا يَأْكُلاَنِ الطَّعَامَ انظُرْ كَيْفَ نُبَيِّنُ لَهُمُ الآيَاتِ ثُمَّ انظُرْ أَنَّى يُؤْفَكُونَ
مسيح، پسر مريم جز پيامبرى نبود كه پيش از او [نيز] پيامبرانى آمده بودند و مادرش زنى بسيار راستگو بود. هر دو غذا مىخوردند. بنگر چگونه آيات [خود] را براى آنان توضيح مىدهيم سپس ببين چگونه [از حقيقت] منحرف مي شوند.( قرآن كريم؛سورۀ مائده(5)، آیه 75)
وَإِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ أَأَنتَ قُلتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِي وَأُمِّيَ إِلَـهَيْنِ مِن دُونِ اللّهِ قَالَ سُبْحَانَكَ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لِي بِحَقٍّ إِن كُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلاَ أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنتَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ
و آنگاه که خدا به عيسی بن مريم گفت : آيا تو به مردم گفتی که مرا و، مادرم را سوای الله به خدايی گيريد؟ گفت : به پاکی ياد می کنم تو را. مرا نشايد كه آنچه حق من نيست بگويم. اگر من اين را گفته بودم بي شك مي دانستی. تو به آنچه در ضمير من می گذرد دانايی و من از آنچه در ذات تو است بی خبرم ، فقط تويي كه از رازهاي نهاني آگاهي.( سوره مائده - آیه 116)
لَّقَدْ كَفَرَ الَّذِينَ قَالُواْ إِنَّ اللّهَ ثَالِثُ ثَلاَثَةٍ وَمَا مِنْ إِلَـهٍ إِلاَّ إِلَـهٌ وَاحِدٌ وَإِن لَّمْ يَنتَهُواْ عَمَّا يَقُولُونَ لَيَمَسَّنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِنْهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
كسانى كه [به تثليث قائل شده و] گفتند: خدا سومين از سه است، قطعاً كافر شدهاند، و حال آنكه هيچ معبودى جز خداى يكتا نيست. و اگر از آنچه مىگويند باز نايستند، به كافران ايشان عذابى دردناك خواهد رسيد.( قرآن كريم؛سورۀ مائده(5)، آیه 73)
وَ اذْكُرْ فىِ الْكِتَابِ مَرْيمََ إِذِ انتَبَذَتْ مِنْ أَهْلِهَا مَكاَنًا شَرْقِيًّا
فَاتخّذَتْ مِن دُونِهِمْ حِجَابًا فَأَرْسَلْنَا إِلَيْهَا رُوحَنَا فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَرًا سَوِيًّا
قَالَتْ إِنىِّ أَعُوذُ بِالرَّحْمَانِ مِنكَ إِن كُنتَ تَقِيًّا
قَالَ إِنَّمَا أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلَامًا زَكِيًّا
قَالَتْ أَنىَ يَكُونُ لىِ غُلَامٌ وَ لَمْ يَمْسَسْنىِ بَشَرٌ وَ لَمْ أَكُ بَغِيًّا
قَالَ كَذَالِكِ قَالَ رَبُّكِ هُوَ عَلىََّ هَينٌِّ وَ لِنَجْعَلَهُ ءَايَةً لِّلنَّاسِ وَ رَحْمَةً مِّنَّا وَ كاَنَ أَمْرًا مَّقْضِيًّا
و در اين كتاب مريم را ياد كن، آن هنگام كه از خانوادهاش جدا شد، و در ناحيه شرقى قرار گرفت.
و ميان خود و آنان حجابى افكند . در اين هنگام، ما روح خود [يكي از ملائكه الهي]را بسوى او فرستاديم و او در شكل انسانى بىعيب و نقص، بر مريم ظاهر شد!
او گفت: «من از تو، به خداى رحمان پناه مىبرم اگر پرهيزگارى! »
گفت: «من فرستاده پروردگار توام تا پسر پاكيزهاى به تو ببخشم!»
گفت: «چگونه ممكن است فرزندى براى من باشد؟! در حالى كه تا كنون انسانى با من تماس نداشته، و زن آلودهاى هم نبودهام!»
گفت: «چنين است! پروردگارت فرموده: اين كار بر من آسان است! و او را براى مردم نشانهاى قرار دهيم و رحمتى باشد از سوى ما! و اين امرى حتمي ست!»
(سوره مریم - آيات 16 الي 21)
همچنين در روايات اسلامي آمده است كه امام باقر عليه السلام فرمودند ابليس با خبر گشت در خلال شب جارى [شب ميلاد حضرت عيسي عليه السلام] كودكى پا به عرصه وجود خواهد نهاد كه تمام بتها در برابرش سر تعظيم فرود خواهند آورد. شيطان كه اين خبر را شنيد در جستجوى مسيح بود تا اينكه او را در خانه راهبى ديد كه گروهى از فرشتگان گرداگردش حلقه زدهاند. آنها خطاب به ابليس گفتند: دور شو، اما وى از فرشتگان خواست تا پدر عيسى را معرفى كنند. آنها گفتند مَثَل او مانند آدم عليه السلام است كه بدون پدر به دنيا آمد آنگاه شيطان قسم خورد كه از همين روزنه چهار پنجم مردم را گمراه سازد. (النور المبين في قصص الأنبياء و المرسلين ، ص 406 )
ادامه دارد ...
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0